پریشیانی، ندا و همکاران (1395). آسیب شناسی درس کارورزی از نظر اساتید دانشگاه فرهنگیان (مطالعه موردی: پردیس فاطمه زهرا س و شهید رجایی اصفهان). همایش کارورزی، کارآموزی و کارآفرینی و توسعه شایستگیهای حرفه ای. دومین همایش ملی تربیت معلم. دانشگاه فرهنگیان
تلخابی، محمود و فقیری، محمد. (1393). کارورزی دانشجو معلمان. آموزش نامۀ دانشگاه فرهنگیان، 5، 1-22.
حجازی، اسد (1398). واکاوی موانع پیاده سازی موفق برنامة جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 17 (3). صص70-47.
رئوف، علی (1386). مبانی و اصول آموزش و پرورش. تهران: انتشارات ارسباران.
زارع صفت صادق (1396). واکاوی تجربههای زیسته کارورزی در دانشگاه فرهنگیان: الگوی مفهومی. نظریه و عمل در برنامه درسی. ۵ (۹) صص۶۸-۳۷.
صفرزاده، مریم؛ موسی پور، نعمت الله؛ اظهری، محبوبه؛ محمد شفیعی، عبدالسعید (1398). تجربه زیسته دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی در آموزش عالی. 10، (19). صص 169-149.
الماسی، حجت الله؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ دلاور، علی؛ نیلی احمدآبادی، محمدرضا (1396). طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزشی کارورزی بر اساس نظریه استاد شاگردی شناختی برای اجرای درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. فصلنامه روانشناسی تربیتی. 16 (56). صص30-1.
موسی پور، نعمت الله، احمدی، آمنه (1393). طراحی کلان برنامه درسی تربیت معلم ایران، دانشگاه فرهنگیان، تهران.
Adams, T. , Koster, B. , & Brok, P. D. (2021). Student teachers’ classroom management during the school internship. European journal of teacher education, 1-19.
Barrett, B. , & Hordern, J. (2021). Rethinking the foundations: Towards powerful professional knowledge in teacher education in the USA and England. Journal of Curriculum Studies, 53 (2), 153-165.
Bunyamin, M. A. H. , Hanri, C. , Rameli, M. R. M. , & Alhassora, N. S. A. (2021). The Pre-service Teachers’ Internship Program during the Pandemic: Prospects for a New Landscape of Teacher Education. REVISTA GEINTEC-GESTAO INOVACAO E TECNOLOGIAS, 11 (3), 807-824.
Hajazi, A. , & Bakhtiari, A. (2021). A Comparative Study of Teacher Education Internship Curriculum in Iran, Australia and Singapore. Iranian Journal of Comparative Education, 4 (1), 1024-1046.
Heissenberger-Lehofer, K. , & Krammer, G. (2021). Internship integrated practitioner research projects foster student teachers’ professional learning and research orientation: a mixed-methods study in initial teacher education. European Journal of Teacher Education, 1-20.
Helgevold, N. , Næsheim-Bjørkvik, G. , & Østrem, S. (2017). Key focus areas and use of tools in mentoring conversations during internship in initial teacher education. Teaching and Teacher Education, 49, 128-137.
Michos, K. , Cantieni, A. , Schmid, R. , Müller, L. , & Petko, D. (2022). Examining the relationship between internship experiences, teaching enthusiasm, and teacher self-efficacy when using a mobile portfolio app. Teaching and Teacher Education, 109, 103570.
Nielsen, T. K. (2011). Theory and Practice in Professional Education Programs – asymmetric review- Aurhus University.
Orland-Barak, L. , & Wang, J. (2021). Teacher mentoring in service of preservice teachers’ learning to teach: Conceptual bases, characteristics, and challenges for teacher education reform. Journal of Teacher Education, 72 (1), 86-99.
Putman, S. M. , & Polly, D. (2021). Examining the development and implementation of an embedded, multi-semester internship: preliminary perceptions of teacher education candidates, clinical educators, and university faculty. Peabody Journal of Education, 96 (1), 99-111.
Resch, K. , & Schrittesser, I. (2021). Using the Service-Learning approach to bridge the gap between theory and practice in teacher education. International Journal of Inclusive Education, 1-15.
Roche, L. , Cunnigham, I. , & Rolland, C. (2021). Enriching internship with 360° video. Journal of Technology and Teacher Education, 29 (3), 369-388.
Rogayan Jr, D. V. , & Reusia, D. H. R. (2021). Teaching Internship from the Metaphorical Lens of Filipino Prospective Teachers. International Journal of Evaluation and Research in Education, 10 (3), 798-806.
Schön, D. (1983). The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action, New York: Basic Books.
Snoek, M. (2021). Educating quality teachers: How teacher quality is understood in the Netherlands and its implications for teacher education. European Journal of Teacher Education, 44 (3), 309-327.
Teo, T. , Unwin, S. , Scherer, R. , & Gardiner, V. (2022). Initial teacher training for twenty-first century skills in the Fourth Industrial Revolution (IR 4. 0): A scoping review. Computers & Education, 170, 104223.