اسپیلکا، برنارد، هود، رالف دبلیو، هونسبرگر، پروس و گرساچ، ریچارد (1396). روانشناسی دین: براساس رویکرد تجربی. ترجمه دهقانی. رشد.
اُلسون، متیو اچ، رامیرز، جولیو جِی. و [هرگنهان، بی. آر.] (1401). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. ترجمه سیف. دوران.
برک، لورا (1398). روانشناسی رشد: از لقاح تا کودکی. (ترجمه سیدمحمدی، ویراست ششم، ج. 1). ارسباران.
پرین، سیندی میلر و منکاسو، الیزابت کرامری (1400). ایمان از منظر روانشناسی مثبت. ترجمه نجفیفر و براتیسده. انتشارات رشد.
چیتیک، ویلیام (1393). ابنعربی: میراثدار پیامبران. ترجمه سوری و علیخانی. انتشارات علمی و فرهنگی.
چیتیک، ویلیام (1395). طریق عرفانی معرفت. ترجمه نجفیافرا. انتشارات جامی.
حدادی کوهسار، علیاکبر، غباری بناب، باقر (1390). رابطه انگاره ذهنی از خدا و دلبستگی با افکار پارانوئیدی در دانشجویان. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، سال ششم، شماره 24، صص. 65-46.
دیرینگر، ریچارد؛ اُلر، دیوید (1399). نشانهشناسی انگاره خدا در روانشناسی دین. ترجمه دهقانی یزدلی و پاشایی. انتشارات آناپنا.
سروش، عبدالکریم (1392). حدیث بندگی و دلبردگی. انتشارات صراط.
سیسهموره، تیموتی (1399). روانشناسی دین و معنویت: شناخت عمیق و دقیق. ترجمه فرزانه رسانه و مجتبی دلیر. انتشارات ارجمند.
علیزاده، مژده، علوی، سید حمیدرضا (1399). تحلیل محتوای کتابهای بخوانیم، بنویسم و هدیههای آسمان ابتدایی (تألیفهای جدید) بر اساس مؤلّفههای شادی از منظر اسلام. دوفصلنامه علمی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام دانشگاه امام صادق (ع)، دوره 8، شماره 14، صص. 202-183.
غباری بناب، باقر، حدادی کوهسار، علیاکبر (1389). رابطه ذهنی انگاره ذهنی از خدا با روانپریشی و جسمیسازی در دانشجویان. مجلّه دستآوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی)، دوره چهارم، سال 17-3، شماره 2، صص. 34-19.
کرین، ویلیام (1399). نظریههای رشد (مفاه م و کاربردها). ترجمه خوینژاد و رجایی. انتشارات رشد.
مجتهد شبستری، محمد (1396). نقد بنیادهای فقه و کلام. منتشرشده و قابل دسترس در mohammadmojtahedshabestari.com
معین، محمد (1386). فرهنگ فارسی. هنرور.
محمودی، سیروس (1401). جایگاه سلامت معنوی در کتابهای هدیههای آسمانی دوره ابتدایی. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، سال هفتم، شماره 1، صص. 177-151.
نجفی، حسن و دهقان کلور، محمدصادق (1399). تحلیل کیفی کتابهای درسی هدیههای آسمان دوره ابتدایی بر مبنای مؤلفههای اخلاق اله . نشریه علمی پژوهشهای آموزش و یادگیری، دوره 17، شماره 1، صص161-142.
نذری بنجکی، حسین، خنجرخانی، مسعود و داورپناه، ابوسعید (1400). تحلیل محتوای کتابهای هدیههای آسمان بر اساس میزان توجه به مؤلفههای دعا با تأکید بر طلب شفا و سلامت. فصلنامه سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، دوره 5، شماره 4، صص 24-16.
نعمانی، علی، ایرانسرشت، فرهاد و عثمانی، آرش (1401). تحلیل محتوای کیفی کتابهای هدیههای آسمان پایه سوم ابتدایی از منظر پرداختن به مؤلفه خداشناسی. ششمین کنفرانس بینالمللی مطالعات جهانی در علوم انسانی، مدیریت و کارآفرینی.
وولف، دیوید ام. (1393). روانشناسی دین. ترجمه محمد دهقانی. رشد.
یاب، ایریس (1401). کلیدهای آموختن به کودکان درباره خدا. ترجمه مسعود حاجیزاده. صابرین.
Bandura, A. (1977). Social learning theory. Prentice-Hall.
Bandura, A., & Menlove, F. L. (1968). Factors determining vicarious extinction of avoidance behavior through symbolic modeling. Journal of Personality and Social Psychology, 8, 99–108.
Benson, P., & Spilka, B. (1973). God image as a function of self-esteem and locus of control. Journal for the Scientific Study of Religion, Vol. 12, No. 3, 297–310.
Demmrich, S., Wolfradt, U., & Domsgen, M. (2013). Dissociation in Religion and Spirituality: God Images and Religious Rituals in the Context of Dissociative Experiences among a Sample of German Adults. Journal of Empirical Theology, 26, 229-241.
Duchesne, S., McMaugh, A., & Mackenzie, E. (2022). Educational Psychology for Learning and Teaching. (7th edition). Australia Pty.
Fehl, S., Suri, R., & Hoffman, L. (2010). Towards a Culturally and Religiously Competent God Image Therapy. 118th Annual Convention of the American Psychological Association, August, San Diego, CA.
Ferenczi, A., Mirnics, Z., & Kovi, Z. (2021). Relations between God-images and early maladaptive schemas. Psychiatria Danubina, Vol. 33, Suppl. 4, 833-843.
Fowler, J. W. (1991). Stages of faith: The psychology of human development and the quest for meaning. Harper & Row.
Fryling, M. J., Johnston, C., & Hayes, L. J. (2011). Understanding observational learning: An interbehavioral approach. The Analysis of verbal behavior. 27, 191-203.
Grimes, C. S. M. (2007). God image research: A literature review. Journal of spirituality in mental health, 9, 11-32.
Gorsuch, R. L. (1968). The conceptualization of God as seen in adjective ratings. Journal for the Scientific Study of Religion, 7, 56–64.
Hoffman, L., Hoffman, J. L., Dillard, K., Clark, J., Acoba, R., Williams, F., & Jones. T. T. (2008). Diversity and the God image: Examining ethnic differences in the experience of God for a college-age population. Journal of Psychology and Theology, 36, 26-41.
Hood Jr. R. W., Hill. P. C., & Spilka, B. (2018). The psychology of religion: An empirical approach. (5th ed.). The Guilford Press.
Johnson, K. A., Okun, M. A., & Cohen, A. B. (2015). The mind of the Lord: Measuring authoritarian and benevolent God representations. Psychology of Religion and Spirituality, Vol. 7, No. 3, 227–238.
Kathryn, A., Johnson, Yexin, J. L., Adam, B. C., & Morris A. O. (2012). Friends in High Places: The Influence of Authoritarian and Benevolent God-Concepts on Social Attitudes and Behaviors. Psychology of Religion and Spirituality, Vol. 5, No. 1, 15–22.
Krejci, M. J. (1998). Gender comparison of God schemas: A multidimensional scaling analysis. International Journal for the Psychology of Religion, 8, 57–66.
Laurin, K., Kay, A. C., & Fitzsimons, G. M. (2011). Divergent Effects of Activating Thoughts of God on Self-Regulation. Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 102, No. 1, 4-21.
Lawrence, RT. (1997). Measuring the image of God: The God image inventory and the God image scales. Journal of Psychology and Theology, 25, 214-226.
Leman, J., Hunter, W., Fergus, T., & Rowatt, W. (2018). Secure Attachment to God Uniquely Linked to Psychological Health in a National, Random Sample of American Adults. The international journal for the psychology of religion, Vol. 28, No. 3, 162–173.
Maynard, E.A., Gorsuch, R.L. & Bjorck, J.P. (2001). Religious Coping Style, Concept of God, and Personal Religious Variables in Threat, Loss, and Challenge Situations. Journal for the Scientific Study of Religion, Vol. 40, No. 1, 65-74.
Miller, L. (2015). Education for heart and mind. Independent School, 75, 72–78.
Miller, L. (2006). Spirituality, health and medical care of children and adolescents. Southern Medical Journal, 99, 1164–1165.
Nelsen, H. M., & Kroliczak, A. (1984). Parental use of the threat “God will punish”: Replication and extension. Journal of scientific study of religion, 23, 267-277.
Pargament, K. I. (1997). The psychology of religion and coping: Theory, research, and practice. Guilford Press.
Rosmarin, D. H., Krumrei, E. J., & Andersson, G. (2009). Religion as a predictor of psychological distress in two religious communities. Cognitive Behaviour Therapy, 38, 54–64.
Santrock, J. W. (2017). Educational psychology: Theory and application to fitness and performance. (6th ed.). McGraw-Hill Education.
Saroglou, V. (2020). The psychology of religion. Routledge.
Schaap-Jonker, H. E. Eurelings-Bontekoe, B., & Zock, H. C. (2002). Image of God and personality pathology: an exploratory study among psychiatric patients. Mental Health Religion & Culture. Vol. 5, No. 1, 55-71.
Schaap-Jonker H; Elisabeth H.M. Eurelings-Bontekoe b; Hetty Zock c; Evert Jonker (2008). Development and validation of the Dutch Questionnaire God Image: Effects of mental health and religious culture. Mental Health, Religion & Culture, Vol. 11, No. 5, 501-515.
Sim, T., & Yow, A. (2011). God attachment, mother attachment, and father attachment in early and middle adolescence. Journal of Religion & Health, 50, 264–278.
Sullivan, K. (2005). The relationship between adolescent religiosity spiritual well-being, self-esteem and mental illness. The Sciences and Engineering, 65, 8-B.
Woolfolk, A. (2019). Educational Psychology. (14th ed.). Pearson.