احدیان، محمد (1384). مقدمات تکنولوژی آموزشی. تهران: نشر و تبلیغ بشری.
ایتوربه، آنتونیو. (1396). پروندههای کارآگاه سیتو و دستیارش چینمیادو، دردسر در کارخانهی چترسازی. ترجمه اسکندری، رضا (1396). تهران: نشر هوپا، چاپ بیستوسوم.
الیوت، ربکا. (1396). دفترچه خاطرات جغد۶، خفاش نازنازیام گمشده. ترجمه سیدعلیاکبر، سید نوید(1396). تهران: نشر هوپا، چاپ اول.
حسنپور، محسن و غفارینژاد، سمانه (1395).بررسی میزان تأثیر تصویرسازی کتابهای دبستان کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر در یادگیری. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی، 24 اسفند، استانبول، ترکیه.
درودی، فریبرز. (1388). کاربرد فنون و روشهای مصورسازی اطلاعات و تأثیر سواد دیداری در فعالیتهای آموزشی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شمارهی ۳۰، سال هشتم، تهران.
محدث اردبیلی، ابوالفضل؛ جوادیان نیک، سمیه، نجارزادهطرقبه، الهام و خادمی، مهرنوش (1396). تأثیر تصویر سازی ذهنی بر کیفیت یادگیری دانشجویان. نخستین کنگره ملی دانشجویی پژوهشهای نوین در روانشناختی، 19 و 20 اردیبهشت، دانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
هوشیارامیری، مهری، نوروزی، داریوش و زارعی زوارکی، اسماعیل (1394). تأثیر استفاده از تصاویر آموزشی در حین تدریس بر رشد هوش فضایی دانشآموزان. دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم انسانی، ۲۲ خرداد، تهران.
Aisami, Riad S. (2015). Learning Styles and Visual Literacy for Learning and Performance. Social and Behavorial Science (176), 538-545.
Arizpe, E. & Styles, M. (2003). Children reading pictures: Interpreting visual texts. London: RoutledgeFalmer.
Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (2003). Qualitative research for education: An Introduction to Theory and Methods. (4th. ed.). Boston: Allyn and Bacon.
Browne, A. (1989). The tunnel. London: Julia MacRae Books.
Browne, A. (1994). Zoo. London: Julia MacRae Books.
Denis, M. (1982). Imaging While Reading Text: A Study of Individual Differences. Memory & Cognition, 10, 540-545.
Eddy, J. K., & Glass, A. L. (1981). Reading and Listening to High and Low Imagery Sentences. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 20, 333-345.
Galda, L. & Cullinan, B.E. (2006). Literature and the Child. Belmont, CA: Wadsworth Thomson Learning.
Haring, M.J & Fry, M.A. (1979). Effect of pictures on children’s comprehension of written text. Educational Communication and Technology, 27 (1), 185-190.
Hinkle, D.E., Wiersma, W., & Jurs, S.G. (2003). Applied Statistics for the Behavioral Sciences, (5th Ed.). Boston: Houghton Mifflin.
Hodges, C. L. (1994). The Role of Visual Mental Imagery in the Speed-accuracy Tradeoff: A Preliminary Investigation. Journal of Educational Technology Systems (23), 53-61.
Kiefer, B. (1993). Children’s Responses to Picture Books: A Developmental Perspective. In K.A. Holland, R.A.
Kress, G. (2003). Literacy in the New Media Age. New York: Routledge.
Moss, B. (1995). Using Children’s Nonfiction Trade Books as read-alouds. Language Arts, 72.
Nichols, J.D. (2002). The Effect of Cooperative Learning on Student Achievement and Motivation in a High School Geometry Class. Contemporary Educational Psychology, V.21, pp.467-476.
Paivio, A. (1971). Imagery and Verbal Processes. New York: Holt, Rinehart, and Winston. (Reprinted 1979, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates).
Paivio, A. (1986). Mental Representations: A Dual Coding Approach. New York; Oxford University Press.
Paivio, A. (1991). Dual Coding Theory: Retrospect and Current Status. Canadian Journal of Psychology, 45, 255-287.
Sadoski, M. (1983). An Exploratory Study of the Relationships between Reported Imagery and the Comprehension and Recall of a Story. Reading Research Quarterly, 19 (1), 110-123.
Sadoski, M. (1985). The Natural Use of Imagery in Story Comprehension and Recall: Replication and Extension. Reading Research Quarterly, 10 (5), 658-667.
Schallert. D.L. (1980). The Role of Illustrations in Reading Comprehension. In Comprehension: Perspectives from Cognitive Psychology, Linguistics, Artificial Intelligence, and Education. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
Sedig, Kamran, Rowhani, Sonja, Morey, Jim, & Liang, Hai-Ning(2003). Application of Information Visualization Techniques to the Design of a Mathematical Mindtool: a Usability Study Information Visualization. Houndmills, 2(3), 142- 159, Available: http://proquest.umi.com/ [Accessed: 30, May. 2005].
Walsh, M. (2003). ‘Reading’ pictures: what do they reveal? Young children’s reading of visual texts. Reading Literacy and Language, 123-130.