خیرآبادی، ر.، و علوی مقدم س.ب. (1398). فرصتها و چالش های فراروی آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش رسمی ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی. 9(1)، 53-70.
راستی، ع. و نوحی جدسی، ن. (1400). بررسی میزان (عدم) هم پوشانی محتوایی کتب تازه تالیف زبان انگلیسی در مقطع متوسطه اول و دوم با اصول سیاستگذاری آموزش زبانهای خارجی در ایران. مطالعات برنامه درسی, 16(61), 150-129.
شهریاری، ر.، تقیپورظهیر، ع. ، شعبان نژادخاص، ر.، و صاحب الزمانی، م. (1401). شناسایی ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای نظام آموزشی در مدارس غیردولتی با تأکید بر آموزش هزاره سوم. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی. 60(60)، 147-178.
عباسی م.، احمدی، غ.، و لطفی، ا. (1388). مشکلات یاددهی و یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان از دیدگاه دبیران. دانش و پژوهش در علوم تربیتی برنامه ریزی درسی. 22. 141-156.
عسکری، م.، الهیمنش، م.، و پریزاد، ر. (1398). مقایسه سیاست گذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی, 30(9), 113-132.
عطایی, م.، بابایی، ع.، و موسوی، م. (1393). ارزشیابی صلاحیت حرفهای مدرسان زبان انگلیسی سطح بزرگسال در بخش خصوصی آموزش زبان ایران. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 8(4), 81-104.
علوی مقدم, س. ب.، و افراسیابی، م. (1400). مقایسه میزان حضور مولفههای هویت ملی در کتابهای قدیم و جدید زبان انگلیسی نظام آموزش و پرورش رسمی ایران. مطالعات برنامه درسی, 16(60), 147-174.
مقصودی، م. (1399). آسیبشناسی کیفی آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران. مطالعات آموزش و آموزشگاهی, 9(4), 215-240.
نصرتی، ش.، خسروی، م.، و قادری، م. (1399). شناسایی دانش ضمنی معلمان زبان انگلیسی دوره دوم متوسطه از روشهای ارزشیابی عینی: یک مطالعه پدیدارنگاری. مطالعات برنامه درسی, 56(15), 119-140.
Abello-Contesse, C. (2006). Age in L2 acquisition and teaching. Bern, Switzerland: Peter Lang.
Carter, R. & Nunan, D. (2002). Teaching English to speakers of other languages. Cambridge university press.
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Davari, H., & Iranmehr, A. (2021). Culture as an Unsolved Problem in ELT Program in Post-Revolutionary Iran: A Comparative Survey of the Attitudes of Teachers at Schools and Language Institutes. Iranian Journal of Comparative Education, 4(1), 986-1009.
Griffiths, T. (2009). Social justice, equity, schools and the curriculum. Curriculum perspectives, 29(1), 76-82.
Johnstone, R. (2002). Addressing the age factor: some implications for language policy. Retrieved from Council of Europe: Retrieved: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/Johns toneEN, 18 March, 2019.
Lenneberg, E. (1967). Biological foundations of language. New York: Wiley.
Rasti, A., & Nouhi, J. N. (2021). The Correspondence between Prospect and Vision Textbook Series in Terms of Content and Based on CLT Principles Delineated in the National Curriculum.
Scovel, T. (2000). Critical perspectives on the official English movement. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Tabatabaei, O., & Pourakbari, A. A. (2012). An Investigation into the Problems of Teaching and Learning English in the Isfahan Province High Schools, Iran. Journal of Language Teaching & Research, 3(1).
Widdowson, H. (2017). The cultural and creative use of English as a Lingua Franca. Lingue e Linguaggi, 21(9), 275-281.