ادیب، یوسف، کریمی، سیدبهاالدین، محمودی، فیروز و بدری گرگری، رحیم. (1399). تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایههای چهارم، پنجم و ششم ابتدایی براساس سبکهای یادگیری. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 13 (2پیاپی25) )، 177-194.
اکبری شلدره، فریدون. (1393). پژوهشی در رویکردها و روشهای فارسی آموزی در ایران. مطالعات برنامه درسی، 9(35)، 5-22.
خاوری، سمیه، سراجی، فرهاد و یوسفزاده چوسری، محمدرضا. (1402). ویژگیهای برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی. مطالعات برنامه درسی، 18(68)، 57-78.
دبیرمقدم، محمد و صدیقیفر، زهره. (1391). آموزش جملههای شرطی زبان فارسی به غیرفارسیزبانان: مقایسه دو روش تدریس ساختاری و تکلیفبنیان. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، 1 (2) 35-59.
رحیمی، مهرک و آژغ، حوریه (1389). تأثیر آموزش تکلیفمحور بر مهارت خواندن و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مهندسی در درس زبان تخصصی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، سال پنجم، 5 (2)، 135-145.
صحرایی، رضامراد، وکیلیفرد، امیررضا، و سلطانی، مریم. (1392). بازنمایی اصول انگاره نیشن و مک آلیستر در برنامه های درسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 2(1)، 5-36.
عباسی چوبتراش، معصومه، فتحی آذر، اسکندر، یاری حاج عطالو، جهانگیر، ادیب، یوسف و ملکی آوارسین، صادق. (1401). واکاوی تجارب زیسته راهبران آموزشی از رهبری برنامه درسی در مدارس. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 16(4), 173-196.
عربی جونقانی، احمد، سلطانی، اصغر و اسمی، کرامت (1396). تعیین ویژگیهای الگوی مطلوب برنامه درسی زبانآموزی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان. مطالعات برنامه درسی، 12(44)، 81-108.
میردهقان، مهینناز. و جورقانی، اعظم. (1391). تهیه مطالب آموزشی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بر مبنای رویکرد تلفیقی رایانه - مبنا و کلاس- مبنا در آموزش همزمان مهارتهای زبان. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. 1(1)، 1-24.
میردهقان، مهینناز، مریدی، بهزاد، و اورنگ، محمد. (1392). آموزش زبان فارسی به لاری زبانان بر مبنای تحلیل مقابلهای و رویکرد تکلیف محور. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، 2(2)، 139-164.
وکیلیفرد، امیررضا. (1400). بررسی و شناساییِ روشها ورویکردهای کارآمد آموزش زبان فارسی برای اهداف عمومی زبانآموزانِ غیرایرانی، پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، 10 (2)، 21-52.
Abbaszadeh, Z. (2013). Genre-Based Approach and Second Language Syllabus Design. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 84, 1879-1884.
Berardo, S. A. (2007). Designing a Language Learning Syllabus. Rome: Aracne.
Chastain, K. (1998). Developing Second-Language Skills: Theory and Practice. (3rd ed.). USA, Harcourt Brace Jovanovich, Inc.
Feez, S. (2002). Text-based syllabus design. Sydney: NCELTR, Macquarie University.
Graves, K., & Xu, S. (2000). Designing language courses: A guide for teachers (No. 428 G7.). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Harmer, J. (2012). How to teach English (2nd ed.). Pearson Education Limited.
Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press.
Najafi Sarem, S. & Hamidi, H. (2012). The Proportional Syllabus: A Better Alternative to the Existing Syllabus Types in Language Curriculum Design in EFL, Contexts Advances in English Linguistics (AEL), 1 (3), 71-75.
Parrish, B. (2004). Teaching Adult ESL: A Practical Introduction. NY: Mc Grow Hill.
Peregoy, S. F. & Boyle, O. F. (2001). Reading, Writing, & Learning in ESL: A Resource Book for K-12 Teachers. New York: Addison Wesley Longman, Inc.
Reilly, T. (1988). Approaches to Foreign Language Syllabus Design. ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics Washington DC.1-6.
Richards, J. C. & Rodgers, T. (2014). Approaches and methods in Language teaching. Cambridge University Press.
Richards, J. C. & Renandaya, W. A. (2002). Methodology in Language Teaching: An anthology of current practice. New York: Cambridge University Press.
Richards, J. C. (2013). Curriculum Approaches in Language Teaching: Forward, Central, and Backward Design, RELC Journal, 44(1), 5–33.
Richards, J. C. (2017). Curriculum Development in language Teaching (2nd Ed.). Cambridge University Press.
Robinson, P. (2009). Syllabus Design. In Long, M. H. & Doughty, C. J. (Eds.), The Encyclopedia of Applied Linguistics (294-310), Singapore: Wiley – Blackwell.
Stoller, F. L. (2008). Content-Based Instruction. In N. Van Deusen-Scholl and N. H. Hornberger (eds), Encyclopedia of Language and Education, (2nd Ed.), Volume 4: Second and Foreign Language Education, (59–70), Springer Science and Business Media LLC.
Su, Y.-Ch. (2007). Student’s Changing Views and the Integrated Skills Approach in Taiwan’s EFL College Classes. Asia Pasific Education Review, 8: 27–40.
Weddel, K. S. (2009). How to Choose a Good ESL Textbook? Northern Colorado: Professional Development Center.