A comparative study on the teacher education curriculums at the elementary levels based on the competency-based approach in Malaysia, India and Iran

Authors

1 دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبائی

2 استاد دانشگاه علامه طباطبایی

3 رئیس دانشگاه فرهنگیان و استاد دانشگاه تربیت مدرس

4 دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی


آبراهامیان، اروند (2008). تاریخ ایران مدرن. ترجمه محمدابراهیم فتاحی (1388). نشر نی
آقازاده، احمد (1389). تاریخ آموزش و پرورش ایران. تهران: انتشارات ارسباران.
برنامه درسی ملی (1391).
تورانی، حیدر. آقایی، امیر. منطقی، مرتضی (1391). تجارب جهانی در زمینه نوآوری‌های آموزشی از منظر شیوه تولید، پذیرش و اجرای نوآوری در آموزش عمومی ایران. فصلنامه نوآوری‌های آموزشی. 43. (11). 39-7.
سند تحول بنیادین (1390).
سرکارآرانی. محمدرضا (1389). رویکرد فرهنگی به آموزش: مجله رشد معلم. (250) 12-4.
صافی، احمد (1391). تربیت معلم در ایران، ژاپن، مالزی، آلمان، انگلستان، هند و پاکستان. تهران: نشر ویرایش.
زمانی بی بی عشرت، قصاب پور، بیتا و جبل عاملی، جلال (1389). بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌های فراروی مدارس هوشمند، فصلنامه نوآوری‌های آموزشی، سال نهم، (36)، زمستان، 101-79.
فرج اللهی، مهران. معینی کیا، مهدی. عباسی، رضا (1392). بررسی موانع بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند  تدریس و یادگیری از دیدگاه دبیران ناحیه دو استان قم. فصلنامه فن­آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی: 3. (11). 70-57
عطاران، محمد. آیتی، محسن (1388). اصول برنامه درسی مبتنی بر فاوا. مطالعات برنامه درسی. (12). 47-15.
کاتوزیان، محمدعلی (1385). آزادی و لجام گسیختگی در انقلاب مشروطیت. تهران: موسسه اطلاعات.
کوی، لوتان (2008). آموزش و پرورش فرهنگ‌ها و جوامع. ترجمه محمد یمنی دوزی سرخابی (1389). تهران: انتشارات سمت.
ملکی، حسن (1391). صلاحیت‌های حرفه معلمی. تهران: انتشارات مدرسه.
موسی پور، نعمت‌الله. (1391). رویکردهای حاکم بر تغییر در نظام آموزش و برنامه درسی ایران: از رویکرد مهندسی تا رویکرد فرهنگی. مجله راهبرد فرهنگ. (17 و 18): 273-243.
مهرمحمدی، محمود.، موسی پور، نعمت الله.، احمدی آمنه.، صدری، عباس.، صادق زاده، علیرضا.، ساکی رضا(1393). طراحی کلان برنامه درسی تربیت معلم . تهران: دانشگاه فرهنگیان.
Altinyelken, H.K. (2013). Teachers’ Principled Resistance to Curriculum Change: A Compelling Case from Turkey. In: A. Verger, H.K. Altinyelken, and M. De Koning (Eds.) Global Education Reforms and Teachers: Emerging Policies, Controversies and Issues. Brussels: Education International.
Bourgonje, P. and Tromp, R. (2011) Quality Educators: An International Study of Teacher Competences and Standards. Education International Oxfam.
Carnoy, M., Brodziak, I., Luschei, T., Beteille, T. & Loyalka, P. (2009).Do Countries Paying Teachers Higher Relative Salaries Have Higher Student Mathematics? Achievement? Amsterdam: IEA.
 Choy, S.C., sedhu. D.S., Liew. Y.L., Lee.M.y. Malenee.A. Anuar, N (2015). Influence of Culture on Students' Awareness of How and Why They Learn. Malaysian Journal of Learning and Instruction: 12: 49-67
Dahawy, Bayoumi Mohamed. "Pre-school Education in Egypt, Oman, and Japan: A Comparative Perspective." Research/Technical Reports (April 1993): 1-38.
Daniels, Timothy P. (2005): Building cultural nationalism in Malaysia: identity, repre‌sentation, and citizenship. London.
Dello-Iacovo, B. (2009).‘Curriculum reform and “Quality Education” in China: An Overview.’ International Journal of Educational Development, 29 (3), 241-249.
Duflo, E., Hanna, R., Ryan, S. P. (2010). Monitoring Works: Getting Teachers to Come to School. CEPR Discussion Paper No. DP6682. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=1141004
Forlin. C (2010). Teacher Education for Inclusion, Changing Paradigms and Innovative Approaches. London, Routledge.
Greenberg, J. and Baron, R. A. (2000).Behaviour in organizations. New Jersey: Prentice Hall.
Houston, W. R. (2009). Conceptualizing, developing, and testing standards for teacher educators. In C. L. Klecka, S. J. Odell, W. R.Houston & R. HMcBee (Eds.), Vision for teacher educators: Perspectives on the Association of Teacher Educators' standards (45-63). New York: Association of Teacher Educators and Rowman & Littlefield Education.
Kaur, A., Hashim, R. A., Noman.M (2015). Teacher autonomy support intervention as a classroom practice in a Thai school. Journal for Multicultural Education: 9 (1):10-27.
Kasbekar, A. (2006). Pop culture India! Media, arts, and lifestyle. Santa Barbara, Calif: ABC-CLIO.
Kremer, M., Muralidharan, K., Chaudhury, N., Hammer, J., Rogers, F.H. (2005). Teacher Absence in India a snapshot. Journal of the European Economic Association.3 (2-3): 658-667.
Korthagen, F.A.J. (2004).In search of the essence of a good teacher: towards a more
   Holistic approach in teacher education. Teaching and Teacher Education. 20. 77–97.
Malaysia - International Bureau of Education – UNESCO (2010). Available in: http://www.ibe.unesco.org/en/services/external-links/national-education-agencies.html (last checked by the author on the 21th of October 2015).
Mhrd.gov.in (2015). Available in: http://mhrd.gov.in/documents_reports. (Last checked by the author on the 21th of October 2015).
Moe.gov.my (2015). Available in: http://www.moe.gov.my/en/praperkhidmatan. (Last checked by the author on the 21th of October 2015).
Mulder, M., J. Gulikers, H. Biemans, & R. Wesselink (2009).The new competence concept
In higher education: error or enrichment? Journal of European Industrial Training, 33,
8/9, pp. 755-770.
Muralidharan, K., and Sundararaman, V. (2010). The Impact of Diagnostic Feedback to Teachers on Student Learning: Experimental Evidence from India, the Economic Journal
, 120 (546): 187-203.
 National Curriculum Framework teacher education (2009). National Council of Educational Research andTraining, New Delhi.
Peters, R. S. (1977).Education and the education of teachers. London: Routledge & Kegan Paul.
Schempp, P., Sparkes, A., & Templin, T. (1993). The micropolitics of teacher induction. American Educational Research Journal, 30, 447-472.
Sharma, p (2012). India's National and Regional Innovation Systems: Challenges, Opportunities and Recommendations for Policy Makers, Industry and Innovation. 19 (6). 517-537.
Smith, M. K. (1999).Competence and competency: What is competence? How has it
   Been reduced to competency? What is the impact on education and training? In Mark
   K. Smith: In fed (the informal education homepage)
Sriprakash, A. (2012). Pedagogies for development: the politics and practice of child-centred education in India. Dordrecht: Springer.
Swee-Choo, Kung teck. W. Osman, R (2012). Student-teachers' approaches to learning, academic performance and teaching efficacy. Malaysian Journal of Learning and Instruction.9: 31-46.
Tengku Kasim, T.S.A. (2012). Teaching and learning experiences in       Malaysian higher education: A case study of a teacher education programme.New Zealand: Auckland University of Technology
Puteh, S.N., Ali. A (2013). teachers' perception towards the use of the play-based approach in the language and literacy development of preschoolers. Malaysian journal of learning and instruction. 10: 79-98.
UNESCO (2006).ICT competency standards for teachers: Policy framework: UNESCO
University of Alagappa (2015). Available in: http://alagappauniversity.ac.in/departments/programs.php?dept_id=33. (Last checked by the author on the 21th of October 2015).
University of Tun Abolrazak (2015). Available in: http://www.unirazak.edu.my/pintar/fess/fess.htm?bed.htm (last checked by the author on the 21th of October 2015).