A Feasibility Study on Applying School-Based Curriculum Development Approach in Framewok of the Three Wayes of Adoption, Adaption, and Revision

Author

هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش


سرمد، زهره؛ عباس بازرگان؛ الهه حجازی (1379). روش‌های تحقیق در علوم رفتاری، چ 4، تهران: انتشارات آگاه.
سلسبیلی، نادر و دیگران (الف 1382). سند و منشور اصلاح نظام آموزش و پرورش ایران (پیش‌نویس دوم)، وزارت آموزش و پرورش. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
سلسبیلی، نادر (ب 1382). «عوامل تأثیرگذار سیاسی- اجتماعی، تفاوت در تأکیدها و تعارض‌های ارزشی، فلسفی و دیدگاهی در طراحی و تدوین برنامه‌های درسی». گزارش محور اول از مجموعه مطالعه در مسائل و مباحث حوزه برنامه‌ریزی درسی و روش‌های تدریس. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
سلسبیلی نادر؛ حسینی، سید محمدحسین (1383). برنامه‌ریزی درسی مبتنی بر مدرسه. ویژگی‌ها، نوآوری‌ها و چالش‌ها. تک‌نگاشت شماره 38. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
سلسبیلی،‌ نادر (1386). گذار نظام برنامه‌ریزی درسی ایران به سمت عدم تمرکز در طراحی و تدوین برنامه درسی با تأکید بر برنامه‌ریزی درسی مبتنی بر مدرسه. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات برنامه درسی، سال اول، شماره 4، بهار 1386. ص 49-68
شورت، ادموند (1387). روش­شناسی مطالعات برنامه درسی. ترجمه محمود مهرمحمدی و همکاران. تهران: انتشارات سمت با همکاری انتشارات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
کاربست یافته‌های پژوهشی در اصلاحات آموزشی (1378). اجلاس بین‌المللی تعلیم و تربیت درباره تحقیقات و اصلاحات آموزشی (توکیو، 1995). ترجمه فاطمه فقیهی قزوینی. تهران: انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.
گویا، زهرا؛ ایزدی، صمد (1382). برنامه‌ درسی ملی، تمرکز و عدم تمرکز در برنامه درسی، در جستجوی الگوی مناسب، گزارش پژوهش محور مطالعاتی چهارم از مجموعه مطالعه در مسائل و مباحث اساسی حوزه برنامه‌ریزی درسی و روش‌های تدریس. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
مکتبی، سید حبیب؛ حنیفی، فریبا (1384). سیر تحولات آموزش و پرورش در ایران؛ از ایران باستان تا هزاره سوم. تهران: فراشناختی اندیشه.
مهرمحمدی، محمود (1381). برنامه درسی: نظرگاه‌ها، رویکردها و چشم‌اندازها. مشهد: به­نشر (انتشارات آستان قدس رضوی).
هومن، حیدرعلی (1374). استنباط آماری در پژوهش رفتاری. چاپ سوم. تهران: نشر پارسا.
Bezzina, M.(1991). Teachers’ perceptions of their participation in school based curriculum development: a case study. Curriculum Perspectives, 11(2), 39-47.
Brady, L. (1992). Curriculum development: fourth edition. Sydney: Prentice Hall.
Brady, L. (1995). School based curriculum development and national curriculum: can they coexist? Curriculum and Teaching, 10(1), 47-54.
Bolsted, R. (2004). School-Based Curriculum Development: Principles, Processes, and Practices.New Zealand: NZCER Press.
Brooks, M. G. (1991). Centralized Curriculum: Effects on the Local School Level. In the Politics of Curriculum Decision - Making. New York: State University of New York.
Chen, S. H. & Chung, J.(2000). School Improvement in Taiwan: Problems and Possibilities. Taipei: Taiwan ROC. Paper Presented at International Congress for School Effectiveness and Improvement in Hong Kong.
Cohen, R. M. (1995). Understanding How School Change Really Happens. California: Corwin Press Inc. Thousand Oaks.
Connelly, M. F.& Fang He, M., & Phillion, J. (Eds.). (2008). The SAGE Handbook of Curriculum and Instruction. Thousand Oaks California: Sage Publications, Inc.
Dellar, G. B. (1995). The Impact of School – Based Management on Classroom practice at the secondary school- level. Issues in Educational Research, 5(1), 23-24.
Fullan, M. & Miles, M.(1991). Getting educational reform right: what works and what doesn’t.Unpublished paper, University of Toronto: Center for Policy Research.
Harlen, W.(1991). Science Education in Primary School, International Encyclopedia of Curriculum, Arieh Lewy. Oxford: Pergamon Press.
Howells, H. (2003). Teacher Professionalism and Curriculum Power: a cautionary tale. English in Australia, 136, 27-39.
Kenndey, K. J. (1992). School- Based Curriculum Development as a Policy Option for the 1990’s: An Australian Perspective, Journal of Curriculum and Supervision. Winter 1992,  7(2).
Lewy, A. (1991). National and School Based Curriculum Development. Fundamentals of Educational Planning. Paris: UNESCO.
Marsh,C., Day,C., Hannay, L.,& McCutchon, G. (1990). Reconceptualizing School Based Curriculum Development. London: The Falmer Press.
Sabar, N. (1994). Curriculum Development at School Level. In Torsten Husen & Neville Postlethwaite (ed.). The International Encyclopedia of Education.Second ed. V. 9, Oxford: Pergamon Press Inc.
Sabar, N., Rudduck, J., & Reid, W. (1987). Partnership and autonomy in school- based curriculum development. University of Sheffield: Division of Education.
Short, E. C. (1991), Forms of Curriculum Inquiry, Albany, NY: State University of New York Press.
Skilbeck , M. (1984). School Based Curriculum Development. London: Harper and Row Publishers.